U SUSRET NOVOJ ŠKOLSKOJ 1959/60. GODINI

Andjela Punoševac 04-09-2021

Na stranicama lista ,,Pobeda", koji se na prodajnim mestima našao 4. septembra 1959. godine, svoje mesto pronašao je tekst o početku rada na školskim reformama i usklađivanju školstva sa aktivnim metodama u nastavno-školskom radu.

​U prvom delu pomenutog teksta kaže se, da se u školskom sistemu na uspeh ne može gledati kao na nešto što se završava nakon jednog vremenskog perioda, već da je to kontinuirani proces, koji zahteva konstantan rad i zalaganje.

​Shodno tome, u sledećem delu teksta, ističu se uspesi koji su do tada postignuti, zahvaljujući predanom radu prosvetnih radnika. Nova školska 1959/60. godina sa sobom je dolnela promenu nastavnog plana i programa za osnovnu školu, što je sa sobom donelo i organizaciju nastavno-školskog rada. Sve to podrazumevalo je ostvarivanje ciljeva tadašnjeg socijalističkog društva, u pogledu nove reformisane škole i zalaganje za podizanje nastavno-vaspitnog rada na viši nivo, kako u školama, tako i van njih. To je značilo da treba povesti više računa o svim segmentima nastave, koja nije više bila ograničena samo na rad u učionicama, već se prelivala i na različite životne situacije. Pošto je nastava podrazumevala jedinstvo teorijskih i praktičnih znanja, bilo je potrebno uskladiti planove u celini, a to je bio kompleksan zadatak. Tada se već duboko zašlo u praktičnu reformu osnovne škole, u čemu se ogledao opšti prosperitet društveno-ekonomske baze tadašnje države, što je predstavljalo jedan od neophodnih uslova za dalju perspektivu. Najveći izazov za prosvetne radnike, koji je zahtevao lični napor i zalaganje, bilo je itupanje iz uloge klasičnog interpretatora i ulazak u novu ulogu kreativnog stvaraoca.

​Te godine, na seminaru upravnika osnovnih škola, donet je zaključak da se celopkupan rad u novoj školskoj godini mora zasnivati na dokumentima, kao što su Zakon o osnovnoj školi i novi nastavni plan i program. Tada je u osnovne škole uvedno pet novih predmeta, a tamo gde je to bilo moguće, planirano je uvođenje petog razreda. Sve novine još uvek nisu mogle biti ispraćene udžbenicima, zbog čega su nastavnici bili primorani da prate postojeću stručnu literaturu i prenose deci neophodne informacije.

​Sve ove novine donele su poteškoće, kako nastavnicima, tako i učenicima, ali je upravo u tome bila draž novog početka i ponovnog sedanja u školske klupe.




Ukupno komentara 0

Ostavite komentar