PRUGA KOJA SPAJA

Nikola Popović 18-11-2022

- Investicija od 40,8 miliona evra! Vozovi će ići brzinom do 160 kilometara na sat - Kada čitav projekat bude završen, novom dvokolosečnom prugom Stalać–Đunis biće omogućena brzina vozova do 160 kilometara na sat, dok sada vozovi između Stalaća i Braljine idu 65 Km/h,- Koloseci u železničkoj stanici Stalać poslednji put obnovljeni su pre više od pola veka Izgradnja brze pruge Beograd–Niš počela je od najzahtevnije deonice, Stalać–Đunis i to već u prvoj polovini 2022. U toku su radovi na obezbeđivanju dokumentacije.

U opštini Ćićevac, sve se užurbano radi i kako nam kažu ništa se neće prepustiti slučaju. – Ovo je velika investicija za nas i realizaciji samog projekta , sa naše strane, prišli smo veoma odgovorno. Naravno i druga strana, u ovom slučaju izvođač radova i finasijer. Ovo je državni projekat i realizacijom ovaj deo Srbije biće prosperitetan kraj navela je je predsednica opštine Ćićevac dr Mirjana Krkić.

Predviđena je izgradnja jednokanalnog, dvokolosečnog tunela broj četiri kod Ćićevca, dužine oko 3,3 kilometra. Tunel će imati tri evakuaciona tunela i dva pristupna puta. Naravno, prolaziće kroz ista sela kao i do sada, ali velikom brzinom. Veoma je važno da se sve to privede kraju i u projektom naznačenom rokom. - Postojeća pruga Stalać–Đunis ide dolinom reke Južne Morave. Duga je oko 17,7 kilometara i predstavlja jedinu jednokolosečnu deonicu na delu međunarodnog železničkog Koridora 10 između Beograda i Niša. Između Stalaća i Đunisa sada postoji ukupno 68 objekata kraćih od 100 metara, jednokolosečni most dužine 156 metara, tunel Stevanac, dug 229 metara. Na pruzi danas postoji i dvanaest putnih prelaza. Kada je u pitanju opština Ćićevac, delom će prolaziti i pored Mojsinja. Planine sa veoma velikim brojem crkvišta i starih manastira. Ekipe su konstatno na terenu kako bi se utvrdila najbolja ruta budućeg koloseka , a da se pri tom neošteti kulturno-istorijski spomenik, što je sasvim sigurno čitava mojsinjska gora.

Kada se okončaju pripreme i kada se sa sigurnošću bude znalo gde će proći nova brza pruga, biće to prilika da se razvije turizam u ovom delu Srbije. Na novoj, dvokolosečnoj pruzi Stalać–Đunis, pored tunela za koji je trenutno tenderska procedura u toku, biće još četiri tunela, ukupne dužine 6.890 metara. Biće izgrađeno i sedam mostova ukupne dužine oko 505 metara, od kojih će svakako najduži i najteži biti most preko Južne Morave dug 298 metara. To znači da će oko 40 odsto dužine nove dvokolosečne pruge između Stalaća i Đunisa biti na mostovima i u tunelima. Svima je poznato da se u ovom delu toka Južne Morave u jesen i proleće javljaju velike poplave. Kao i u projektu izgradnje Moravskog koridora, gde je predviđen bedem i uređenje toka zapadne Morave, i u ovom projektu u pojedinim delovima biće predviđen zaštitni bedem. Izgradnjom Đerdapa, otkriven je veliki deo današnjeg Lepenskog vira, postoji mogućnost da i u ovom delu gde se Zapadna i Južna „smire“ da naprave Veliku Moravu, otkriju neki lokaliteti, pored desetak koliko ih već ima, a sežu u prošlost i pre zvaničnog dolaska Slovena. To je još jedan razlog da se sve vezano za gradnju novog brzog koloseka dobro premeri. Ipak važna je pruga, da ponovo krenu vozovi, koji će dovoziti tehnologiju, znanje i ljude u ovaj deo Srbije. Prugom se nekad odlazilo ali sada će dolaziti mladi ili potomci onih koji su put znanja i blagostanja krenuli u nepoznato. Prugom će se vraćati i razvijati Srbiju. Sasvim sigurno će se demografska slika popraviti. Pored Industrijske zone, koja će nastati okončanjem Moravskog koridora, izgradnjom brze pruge, stvoriće se uslovi za dolazak investitora u više grana privrede, a to znači da će se otvarati radna mesta sa potencijalom koja ona donose. Neće biti potrebe za odlaskom iz sela i opštine Ćićevac ali i drugih kroz koje će proći pruga. Sela će živnuti i škole će opet oživeti. Da bi se upoznale lepote prirode ovog kraja brže će se dolaziti vozovima koji će putovati prugom preko 160 Km/h . Turizam će biti izvesna šansa a ne kao sada entuzijazam pun neizvesnosti. Sve to je veoma blizu za samo dve godine u delu opštine Ćićevac.




Ukupno komentara 0

Ostavite komentar