Izgradnja brze pruge Beograd–Niš počela je od najzahtevnije deonice, Stalać–Đunis i to već u prvoj polovini 2022. godine. Državni projekat, izgradnja brze pruge Beograd-Niš, realizuje se i na teritoriji Rasinskog Upravnog Okruga, tačnije izgradnjom jednog od 5 tunela na ovoj deonici, tunel broj 4, koji se nalazi na deonici buduće brze pruge Stalać-Đunis.
Jačanje privrede Rasinskog Upravnog Okruga je važan segment oporavka i unapređenja svih lokalnih samouprava na teritoriji našeg okruga, rekao je načelnik Ivan Anđelić. Uovom trenutku jedan od važnijih investicija na teritoriji Rasinskog Upravnog Okruga sasvim sigurno je rekonstrukcija dela i izgradnja drugog koloseka pruge Beograd - Niš, deonica od Stalaća prema Đunisu, tačnije tunel u dužini od 3,3 kilometra, jedan od 5 koliko će biti na toj deonici. Već se radi na jednom državno mprojektu koji je na teritoriji našeg okruga, navodi načelnik Anđelić, to je Morski koridor.
Završetkom izgradnje Moravskog koridora i realizacijom projekta izgradnje brze pruge Beograd-Niš, stvoriće se uslovi ne samo za oporavak privrede u pojedinim lokalnim zajednicama na teritotiji Okruga, nego i za permanentno unapređenje svih privrednih grana, zaključio je načelnik Rasinskog Upravnog Okruga Ivan Anđelić. Ovo je državni projekat i realizacijom ovaj deo Srbije biće prosperitetan kraj, navela je predsednica opštine Ćićevac dr Mirjana Krkić.
Predviđena je izgradnja jednokanalnog, dvokolosečnog tunela broj četiri kod Ćićevca, dužine oko 3,3 kilometra. Tunel će imati tri evakuaciona tunela i dvapristupna puta. Naravno, prolaziće kroz ista sela kao i do sada, ali velikom brzinom. Veoma je važno da se sve to privede kraju i u projektom naznačenom roku. - Postojeća pruga Stalać–Đunis ide dolinom reke Južne Morave. Duga jeoko 17,7 kilometara i predstavlja jedinu jednokolosečnu deonicu na delu međunarodnog železničkog Koridora 10 između Beograda i Niša. Između Stalaća i Đunisa sada postoji ukupno 68 objekata kraćih od 100 metara, jednokolosečni most dužine 156 metara, tunel Stevanac, dug 229 metara.
Na pruzi danas postoji i dvanaest putnih prelaza. Kada je u pitanju opština Ćićevac, delom će prolaziti ipored Mojsinja. Planine sa veoma velikim brojem crkvišta i starih manastira. Ekipe su konstatno na terenu kako bi se utvrdila najbolja ruta budućeg koloseka , a da se pri tom sačuvaju kulturno-istorijski spomenici, što je sasvim sigurno čitava Mojsinjska gora. Kada se okončaju pripreme i kada se sa sigurnošću bude znalo gde će proći nova brza pruga, biće to prilika da se razvije turizam u ovom delu Srbije, zaključila je dr Krkić. Svima je poznato da se u ovom delu toka Južne Morave u jesen i proleće javljaju velike poplave. Kao i u projektu izgradnje Moravskog koridora, gde je predviđen bedem i uređenje toka zapadne Morave, i u ovom projektu u pojedinim delovima predviđen je zaštitni bedem. Izgradnjom Đerdapa, otkriven je veliki deo današnjeg Lepenskog vira, postoji mogućnost da i u ovom delu gde se Zapadna i Južna „smire“ da naprave Veliku Moravu, otkriju neki lokaliteti, pored desetak koliko ih već ima, a sežu u prošlost i pre zvaničnog dolaska Slovena. To je još jedan razlog da se sve vezano za gradnju novog brzog koloseka dobro premeri. Ipak važna je pruga, da ponovo krenu vozovi, koji će dovoziti tehnologiju, znanje i ljude u ovaj deo Srbije. Prugom se nekad odlazilo ali sada će dolaziti mladi ili potomci onih koji su put znanja i blagostanja krenuli u nepoznato. Prugom će se vraćati i razvijati Srbiju. Sasvim sigurno će se demografska slika popraviti. Pored Industrijske zone, koja će nastati okončanjem Moravskog koridora, izgradnjom brze pruge, stvoriće se uslovi za dolazak investitora u više grana privrede, a to znači da će se otvarati radna mesta sa potencijalom koja ona donose.
Neće biti potrebe za odlaskom iz sela i opštine Ćićevac ali i drugih kroz koje će proći pruga. Sela će živnuti i školeće opet oživeti. Da bi se upoznale lepote prirode ovog kraja brže će se dolazitivozovima koji će putovati prugom preko 160 Km/h . Turizam će biti izvesna šansa a ne kao sada entuzijazam pun neizvesnosti. Sve to je veoma blizu za samo dve godine u delu opštine Ćićevac.














Ostavite komentar