IZGRADNjA PRUGE KRENULA PROBIJANjEM TUNELA

Nikola Popović 22-11-2022

Gradi se deonica pruge Stalać-Đunis, što predstavlja početak realizacije državnog projekta izgradnje brze pruge na relaciji Beograd-Niš. Početak izgradnje obeležili su pripremni radovi na probijanju prvog od 5 tunela na ovoj deonici. To je tunel broj 4, a zkupna vrednost investicije je 40,8 miliona evra. Vrednost radova na probijanju tunela je 40 miliona dinara. Kada se okončaju radovi, vozovi će se kretati brzinom do 160 kilometara na sat -Novom dvokolosečnom prugom Stalać–Đunis biće omogućena brzina vozova do 160 kilometara na sat, dok sada vozovi između Stalaća i Braljine idu 65 Km/h,- Koloseci u železničkoj stanici Stalać poslednji put obnovljeni su pre više od pola veka. Izgradnja brze pruge Beograd–Niš počela je od najzahtevnije deonice, Stalać–Đunis i to već u prvoj polovini 2022. godine.

Državni projekat, izgradnja brze pruge Beograd-Niš, realizuje se i na teritoriji Rasinskog Upravnog Okruga, tačnije izgradnjom jednog od 5 tunela na ovoj deonici, tunel broj 4, koji se nalazi na deonici buduće brze pruge Stalać-Đunis. Jačanje privrede Rasinskog Upravnog Okruga je važan segment oporavka i unapređenja svih lokalnih samouprava na teritoriji našeg okruga, rekao je načelnik Ivan Anđelić. U ovom trenutku jedan od važnijih investicija na teritoriji Rasinskog Upravnog Okruga sasvim sigurno je rekonstrukcija dela i izgradnja drugog koloseka pruge Beograd - Niš, deonica od Stalaća prema Đunisu, tačnije tunel u dužini od 3,3 kilometra, jedan od 5 koliko će biti na toj deonici. Već se rad na jednom državnom projektu koji je na teritoriji našeg okruga, navodi načelnik Anđelić, to je Morskkoridor.Završetkom izgradnje Moravskog koridora i realizacijom projekta izgradnje brze pruge Beograd-Niš, stvoriće se uslovi ne samo za oporavak privrede u pojedinim lokalnim zajednicama na teritotiji Okruga, nego i za permanentno unapređenje svih privrednih grana, zaključio je načelnik Rasinskog Upravnog Okruga Ivan Anđelić. Rekonstrukcija ove deonice je važna jer je projekat rekonstrukcije pruge Stalać-Kraljevo urađen i očekuje se stručna ekspertiza i revizija. To je naravno samo deo koji potvrđuje da će se nastaviti sa rekonstrukcijom, izgradnjom a to znači i unapređenjem čitavog kraja. Ako se zna da je pruga Užice – Stalać jedna od vitalnih deonica u železničkom saobraćaju, onada se vidi da se vodi računa o gotovo svim putnim i železničkim pravcima koji su u prošlom periodu bili nepravedno zapostavljeni. To zapostavljanje dovelo je do urušavanje privrede, a to znači i da su stanovništvo doveli u nezavidan položaj, objašnjava situaciju nastalu u periodu kada njegova stranka, tj Srpska napredna stranka nije participirala u vlasti. Sada je to druga slika i mi se trufimo da dovedemo sve u red jer mi smo državotvorna stranka i interes stanovništva i samim tim i privrede nam je na prvom mestu. On navodi da realizacija državnog projekta Železnički koridor 10 tj brza pruga Beograd – Niš, biće važan faktor jačanja privrede Rasinskog Upravnog Okruga, naveo je načelnik Ivan Anđelić. Vrednost radova na probijanju tunela broj 4 na deonici Stalać-Đunis je 40 miliona dinara i biće ispoštovana dinamika radova utvrđena projektom. Ova deonica je jednokolosečna, a završetkom biće dvokolosečna pruga po kojoj će vozovi saobraćati i preko 120 kilomatera na sat. U opštini Ćićevac, sve se užurbano radi i kako nam kažu ništa se neće prepustiti slučaju. – Ovo je velika investicija za nas i realizaciji samog projekta , sa naše strane, prišli smo veoma odgovorno. Ovo je državni projekat i realizacijom ovaj deo Srbije biće prosperitetan kraj navela je je predsednica opštine Ćićevac dr Mirjana Krkić, što potrkepljuje prethodno iznet stav načelnika okruga. Suština je da je izgradnja Moravskog koridora krenula od , po projektantima, najzahtevnije deonice, a to je Pojate-Kruševac, baš sa teritorije opštine Ćićevac, tj Rasinskog Upravnog Okruga. To pokazuje da je ovaj deo Srbije, konačno u prilici da obezbedi razvoj i da se stanovništvo sa ove teritorije priključi razvojnim tokovima države. Izgradnja Moravskog koridora omogućava stvaranje jedne velike industrijske zone, a to znači da će se stvoriti neophodni uslovi za investicije i da će veliki broj ljudi moći da obezbedi svoju egzistenciju i da se kroz izgradnju auto-puteva i modernih železnica Republika Srbija razvije. Ako se razvija Srbija razvija se i naš kraj zaključio je načelnik Rasinskog Upravnog Okruga Ivan Anđelić. Predviđena je izgradnja jednokanalnog, dvokolosečnog tunela broj četiri kod Ćićevca, dužine oko 3,3 kilometra. Tunel će imati tri evakuaciona tunela i dva pristupna puta. Naravno, prolaziće kroz ista sela kao i do sada, ali velikom brzinom. Veoma je važno da se sve to privede kraju i u projektom naznačenom rokom. - Postojeća pruga Stalać–Đunis ide dolinom reke Južne Morave. Duga je oko 17,7 kilometara i predstavlja jedinu jednokolosečnu deonicu na delu međunarodnog železničkog Koridora 10 između Beograda i Niša. Između Stalaća i Đunisa sada postoji ukupno 68 objekata kraćih od 100 metara, jednokolosečni most dužine 156 metara, tunel Stevanac, dug 229 metara. Na pruzi danas postoji i dvanaest putnih prelaza. Kada je u pitanju opština Ćićevac, delom će prolaziti i pored Mojsinja. Planine sa veoma velikim brojem crkvišta i starih manastira. Ekipe su konstatno na terenu kako bi se utvrdila najbolja ruta budućeg koloseka , a da se pri tom neošteti kulturno-istorijski spomenik, što je sasvim sigurno čitava Mojsinjska gora. Kada se završi realizacija državnog projekta, koji podrazumeva izgradnju brze pruge, biće to prilika da se razvije turizam u ovom delu Srbije. Lakše i brže će se stizati do prireodnih lepota u tokovima Zapadne i Južne Morave, ali i omogućiće stvaranje izletišta i turističkih kompleksa na Mojsinjsoj gori. Na novoj, dvokolosečnoj pruzi Stalać–Đunis, pored tunela za koji je trenutno tenderska procedura u toku, biće još četiri tunela, ukupne dužine 6.890 metara. Biće izgrađeno i sedam mostova ukupne dužine oko 505 metara, od kojih će svakako najduži i najteži biti most preko Južne Morave dug 298 metara. To znači da će oko 40 odsto dužine nove dvokolosečne pruge između Stalaća i Đunisa biti na mostovima i u tunelima.




Ukupno komentara 0

Ostavite komentar