VODIČ KROZ IZVRŠNI POSTUPAK

23-03-2023

Ukupan godišnji priliv predmeta u Komori izvršitelja, a sa teritorije čitave Srbije iznosi negde oko pola miliona, a više od polovine ovih predmeta tiču se komunalnih usluga, podaci su do kojih se došlo u okviru projekta „Aktivno učešće građana u izvršnom postupku u lokalnim komunalnim uslugama“, koji sprovodi Organizacija potrošača Kragujevca. Vodeći cilj projekta jeste poboljšanje razumevanja građana o pravima i obavezama u izvršnim postupcima u domenu lokalnih komunalnih usluga.

- Moramo razumeti da su komunalne usluge, kao bilo koja druga vrsta usluga, nešto na šta je dozvoljeno izjaviti reklamaciju. Znači, ako nismo zadovoljni kvalitetom grejanja, obračunom za potrošenu vodu ili šta god drugo, moramo se prvo žaliti izdavaocu računa, odnosno komunalnom preduzeću i to je prvi korak. Ako ne radimo ništa, nama stižu računi, onda dolazimo do posledice koje se zove „izvršni postupak“, jer naravno da će komunalno preduzeće iskoristiti svoje zakonsko pravo da naplati potraživanja. Dakle, ne smemo zabijati glavu u pesak, jer zapravo taj dug nekad od recimo 990 dinara za parking kartu, sa svim troškovima izvršenja može doći do 15.000 dinara, što je, složićemo se, ogromna razlika. Stoga, cilj na neki način ovog projekta jeste da se bavimo preventivom mnogo više, da smo svesni posledica odbijanja načina na koji je zakon predvideo kao dozvoljene: reklamacija, podnošenje prigovora ..., a sve su to legalni načini za osporavanje duga – kaže Zoran Nikolić iz Organizacije potrošača Kragujevac i menadžer projekta.

Kruševac je jedan od 4 grada u Srbiji koji su uključeni u navedeni projekat, a u okviru projekta pripremljena je i brošura „Vodič kroz izvršni postupak“ kao i infografik „Položaj dužnika (potrošača) u izvršenju“. Uz to, potrošačima je omogućeno da se informišu putem YouTube kanala „Potrošački bukvar“ .




Ukupno komentara 0

Ostavite komentar