Zapadna Morava, nova trasa Moravskog koridora koja se pruža kroz trsteničku opštinu, livade , plastenici, šume, jednom rečju predivan letnji pejzaž je pravi doživljaj iz vazduha. I nekako sve lepše i drugačije izgleda, zahvaljujući Aeroklubu „Trstenik „koji realizuje panoramsko razgledanje ovog kraja, a koje je iskusila i naša ekipa.
Aeroklub „Trstenik“ je jedan od najpoznatijih u ovom delu Srbije kako zbog godina postojanja, tako i zbog postignutih rezultata i aktivnosti. Nalazi se u Trsteniku na samo 25 kilometara od Kraljeva iz Kruševca.
Aeroklub „Trstenik“ osnovan je 1954. godine u okviru Veća narodne tehnike , kao i radio klub, izviđački klub ….
U okviru aerokluba nalaze se motorna, jedriličarska i modelarska sekcija kao i vazduhoplovna škola. Poznati su i po tome što duže od pola veka školuju pilote koji lete širom sveta.
-Tokom svih ovih godina bilo je različitih događaja i lepih i manje lepih – počinje razgovor nakon srdačne dobrodošlice predsednik trsteničkog Aerokluba i pilot Goran Bošković.
-U samom startu i Aeroklub „Trstenik“ i Aerodrom Trstenik su bili uključeni u program obuke Vojno- vazduhoplovne akademije koja je tada bila u Jugoslaviji tako da su svi pitomci vazduholpovne akademije svoju prvu obuku na jedrilicama imali u Trsteniku. I od tada je Trstenik je izrastao u jedan centar , vrlo specifičan za obuku pilota naročito za osnovne i početne obuke u letenju.
Tokom teških vremena, kažu u klubu, nekih desetak godina je aeroklub jedva opstajao, ali zahvaljujući ljudima koji neizmerno vole letenje i svoj grad, ovaj klub danas beleži brojne uspehe.
- Zahvaljujući jednoj grupi ljudi i entuzijasta u poslednje vreme, možemo reći da je najuspešniji Aero klub u Srbiji ali i u regionu- ponosno priča Bošković i nastavlja
-Da biste uopšte postali pilot potrebna je velika ljubav , ta neizmerna ljubav i prilika da pojedini članovi kluba koji su piloti koji su u rukovodstvu kluba su mogli da izdvoje sredstva za opstanak kluba. Inače da nije bilo članova kluba koji su imali svoje privatne kompanije i koji nisu žalili sredstva da ovaj aero klub opstane verovatno bi on bio u izuzetno teškoj situaciji.
Bošković poručuje mladima i ljubiteljima letenja koji žele da postanu piloti da svoj san vrlo lako mogu da ostvare, samim dolaskom na aerodrom Trstenik, gde i počinje prava magija.
-Da bi jedan čovek postao pilot potrebna je ogromna želja , ogromna ljubav i ogromna volja . Da bi ste postali pilot to nije samo da sednete u avion i da upravljate njime , vi morate da savladate i meteorologiju i navigaciju i mehaniku leta, aerodinamiku , sve pravilne propise u vazdušnom saobraćaju , jedan segment koji sadrži dosta različitih oblasti sa kojima vi morate da raspolažete , treba i dosta truda . Na žalost u poslednje vreme imamo i dosta onih koji ne uspeju da svladaju taj prvi početni korak , da kažem teorijsku nastavu i ne dođu do aviona – islustruje Bošković
Aero klub „Trstenik“ ima od ultra lakih letelica dve sa kojima raspolažu , pet jedrilica, jedan avion remorker koji služi za jedrelice, kako bi mogle da polete , on ih vuče do određene visine, ima dva jednomotorna aviona koji služe za početnu i jedan koji služi za više segmenata obuka, za instrumentalno letenje i za obuku saobraćajnih pilota.
-Aeroklub „Trstenik“ dugo je imao jako dobru modelarsku sekciju koja je i u Jugoslovenskim okvirima bila najbolja , evo sada nam je jedan član aerokluba završio kao trinaesti na Svetskom prvenstvu u modelarstvu u svojoj klasi.Mi smo u zadnjih deset sezona imali više prvaka Srbije , na svakom takmičenju u prva tri takmičara i ta tradicija se nastavlja , stižu i mlađe kolege koje nas nasleđuju na tronu u Srbiji – navodi ovaj dugogodišnji pilot koji je i sam nebrojano puta nagrađivan.
Velika je privilegija da jedna opština ima aerodrom , privigija Trsteničana je da mogu da lete kad god požele , ali i da svojim gostima pokažu prelepe krajeve ove opštine.
-Petnaestak mladih ljudi su na nekom nivou obuke za jedriličarstvo , od početne do dozvole, onda do nekih viših nivoa letenja, imamo četiri instruktora jedriličarstva , zaista je taj potencijal i mi iz tog početnog segmenta crpimo kadar posle za motorno letenje i da postanu piloti aviona- kaže Bošković, koji je i sam postao pilot , kako kaže zbog prevelike ljubavi prema svom gradu i odrastanju u blizini aerodroma.
Bošković je prvi svečanim sletanjem , pre dve godine, i otvorio aerodrom „Rosulje“ u Kruševcu, koji će za sada moći da koriste mali avioni, sportska i biznis avijacija, a s obzirom da je projektovan po najvišim svetskim standardima u planu je da kasnije bude i međunarodni aerodrom.
-To je bila jedna velika čast koja je ukazana meni kao pilotu , otvorio sam kruševački aerodrom u prisustvu predsednika Srbije.
U septembru , tačnije od 15. do 17. biće organizovan peti po redu Međunarodni „Blanik kup“ na kome učestvuje više od 40 pilota, iz celog regiona, sa ponosom najvaljuju ovaj događaj koji je nadaleko poznat zbog dobre organizacije domaćina.
Inače, ko želi da upozna ovaj prelepi kraj iz vazduha , ali i ima želju da postane pilot dovoljno je da ode na aerodrom „Trstenik“ , jer kako kažu oni su tu da snovi o letenju postanu realnost.
Ostavite komentar