Motivisani komentarima koji su se pojavljivali na društvenim mrežama u vezi sa radom Gradske toplane, rukovodstvo ovog javnog preduzeća, zajedno sa gradonačelnikom Ivanom Manojlovićem, održalo je konferenciju za novinare. Tom prilikom predstavljeni su rezultati poslovanja tokom protekle godine, planovi za naredni period, ali i razjašnjeni brojni navodi koji bi mogli izazvati zabrinutost građana.
Na početku konferencije, gradonačelnik Manojlović je podsetio da je godina iza nas bila izuzetno izazovna, ali i važna za konsolidaciju poslovanja Gradske toplane.
- Uloženo je mnogo truda i analiza kako bi se stabilizovalo poslovanje jednog važnog preduzeća za grad Kruševac. Posebno vodimo računa da cena toplotne energije ostane dostupna našim sugrađanima, i ona neće rasti ni u narednom periodu. Grad je prepoznatljiv po socijalnoj odgovornosti, i građani to neće osetiti kroz račune za grejanje - istakao je Manojlović.
Direktor toplane Milutin Tasić, koji je na čelo preduzeća došao u maju 2024. godine, suočio se sa ozbiljnim izazovima – od trenutne blokade od gotovo 120 miliona dinara, do narušenih odnosa sa dobavljačima i EPS-om.
- Toplana je u tom trenutku bila jedan od 20 najvećih dužnika Elektroprivrede Srbije. Danas više nismo na toj listi, a dugovanja prema EPS-u su više nego prepolovljena. Cilj nam je da u narednih godinu i po dana dođemo do nultog duga i ostvarimo finansijsku stabilnost - rekao je Tasić.
Uprkos problemima, kvalitet grejanja je unapređen. Kako tvrdi direktor, građani su ove zime imali stabilniju i kvalitetniju isporuku toplotne energije, iako je zima bila hladnija za tri stepena u proseku. Ujedno je smanjena potrošnja uglja i gasa, što pokazuje efikasnije upravljanje resursima.
Tasić je istakao i važnost formiranja tehničkog saveta, tela koje svakodnevno donosi operativne odluke kako bi grejanje bilo optimalno i ekonomično.
Planovi za budućnost uključuju kompletnu modernizaciju sistema starog više od 45 godina. U tu svrhu planira se ulazak u javno-privatno partnerstvo, ali i dalja ulaganja u infrastrukturu, nove tehnologije i prelazak sa trenutnog modela naplate po kvadraturi na sistem naplate po stvarnoj potrošnji.
Na kraju, gradonačelnik je još jednom istakao da sukoba između Gradske toplane i gradske uprave nema, već postoji jedinstvena i konstruktivna saradnja sa zajedničkim ciljem – pružiti kvalitetnu uslugu svim korisnicima grejanja u Kruševcu.
Ostavite komentar